وام طلا چیست؟ شرایط و مدارک مورد نیاز

Gold growing arrow with gold coin money stacks and gold bar business and finance savings investment concept background 3D illustration
توضیحات مختصر:

یکی از مناسب‌ترین تسهیلات بانکی که برای دریافت آن نیازی به ضامن نخواهد بود، وام با طلا نام دارد. در حال حاضر دریافت وام در بسیاری از بانک‌ها نیازمند صبر و طی کردن مراحل اداری زیادی است. همچنین قوانین خاص و ارائه چندین ضامن به بانک فرآیند دریافت وام را سخت و دشوار کرده‌اند. در […]

فهرست مطالب

یکی از مناسب‌ترین تسهیلات بانکی که برای دریافت آن نیازی به ضامن نخواهد بود، وام با طلا نام دارد. در حال حاضر دریافت وام در بسیاری از بانک‌ها نیازمند صبر و طی کردن مراحل اداری زیادی است. همچنین قوانین خاص و ارائه چندین ضامن به بانک فرآیند دریافت وام را سخت و دشوار کرده‌اند. در صورتی که نیازمند یک وام سریع و فوری هستید، وام طلا می‌تواند به عنوان یکی از بهترین راهکار‌ها برای شما به شمار رود؛ به این صورت که به میزان مقدار طلایی که به بانک تحویل می‌دهید، وام دریافت خواهید کرد. در واقع طلا ضامن شما برای دریافت وام است؛ این طلاها به عنوان ضمانت در صندوق امانت بانک نگهداری می‌شوند.
در ادامه این مطلب از مجله آقای وام از چگونگی دریافت این نوع وام خواهیم گفت.

دریافت وام طلا از شرکت‌ های خصوصی

بسیاری از شرکت‌ها و موسسات خصوصی مثل آقای وام شرایط وام طلا و جواهرت را فراهم کرده است و می توانید درخواست‌تان را ثبت کنید. با در نظر گرفتن میزان طلای شما و محاسبه قیمت روز آن اقدام به پرداخت وام می‌کنند. توجه داشته باشید که سود دریافتی این موسسات و شرکت‌های خصوصی معمولاً بین دو و نیم تا ۳ درصد خواهد بود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی شرکت‌ها از اعتبار کافی برای سپردن طلا و دریافت وام برخوردار نیستند. بنابراین توصیه می‌شود تا به منظور جلوگیری از دزدی و کلاهبرداری پیش از دریافت وام تحقیقات بیشتری را در رابطه با شرکت‌های خصوصی انجام دهید؛ اما به‌طور کلی امکان دریافت وام با طلا از شرکت‌های خصوصی معتبر وجود دارد.

شرایط دریافت وام طلا چگونه است؟

برای دریافت وام طلا نیازمند گذراندن شرایط سخت و پیچیده اداری نخواهید بود؛ به‌گونه‌ای که در طی نیمی از روز می‌توانید این وام را دریافت نمایید؛ اما نکات مهمی نیز در برخورداری از این وام وجود دارند که باید به آنها توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات برای دریافت وام طلا این است که شما می‌توانید به‌واسطه بانک‌های مختلف و همچنین از طریق شرکت‌های خصوصی این وام را دریافت نمایید؛ البته دریافت این وام از بانک‌ها از امنیت بیشتری برخوردار بوده؛ اما میزان وام پرداختی از طریق بانک‌ها معمولاً در مقایسه با شرکت‌های خصوصی کمتر است.

بانک‌ های ارائه دهنده تسهیلات وام طلا

در سطح کشور بانک‌های زیادی وجود ندارند که اقدام به ارائه این وام می‌کنند. البته همان‌طور که بیان گردید بانک‌ها مبلغ زیادی را در ازای طلا پرداخت نمی‌کنند؛ اما باتوجه به این‌که برای دریافت این وام نیاز به معرفی ضامن به بانک نیست، بسیاری از افراد ترغیب می‌شوند تا از این وام بهره ببرند. نکته مهم دیگری که پیش از اقدام برای دریافت این وام باید به آن توجه داشته باشید، داشتن آگاهی از قیمت واقعی طلا و محاسبه قیمت آن است.

در‌ این زمینه نرم ‌افزار‌ها و راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بانک ملی و بانک کارگشایی از جمله بانک‌هایی به شمار می‌روند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اقدام به دریافت وام با طلا نمایید؛ البته بانک ملت و بانک صادرات نیز جزء بانک‌هایی هستند که برای دریافت این وام خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

مزایای دریافت وام‌ های طلا

دریافت وام‌های طلا دارای مزایای زیادی است؛ به عنوان مثال برای دریافت وام طلا سپرده شما، طلا‌های شما خواهند بود. شما برای دریافت وام طلا باید به عنوان تضمین وثیقه طلا‌های خود را به بانک یا موسسات مالی بسپارید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا طلا‌های خود را در یک محیط امن نگهداری نمایید. با دریافت این وام نرخ سود کمتری را در مقایسه با وام‌های دیگر پرداخت خواهید کرد.

از دیگر مزایای دریافت وام‌های طلا می‌توان به عدم نیاز به ضامن اشاره کرد. وام با طلا به شما این امکان را خواهد داد تا به‌جای این‌که از طلا‌های خود برای مدت طولانی نگهداری کنید، از ارزش آن‌ها بهره ببرید. علاوه‌بر این‌که می‌توانید با دریافت این وام نیاز‌های مالی خود را نیز برطرف سازید، طلا‌های خود را نیز همچنان در اختیار خواهید داشت.

استفاده از وام طلا برای چه افرادی مناسب است؟

این وام به‌دلیل این‌که نیازی به معرفی ضامن کارمند به بانک نداشته، برای بسیاری از افراد مناسب است. همچنین اگر به‌دنبال دریافت یک وام فوری هستید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن این وام را دریافت نمایید. بسیاری از افراد بنابر شرایطی نمی‌توانند در بانک سپرده‌گذاری کنند، بنابراین این وام مناسب این افراد خواهد بود. افرادی که دارای مقداری طلا هستند؛ اما نمی‌خواهند به فروش آن‌ها بپردازند و در یک مدت زمانی کوتاه نیازمند وجه نقد هستند، می‌توانند برای رفع نیاز مالی خود این وام را دریافت نمایند.

سخن پایانی

با استفاده از طلا که به عنوان وثیقه و ضمانت آن را به بانک، موسسات یا شرکت‌های خصوصی می‌سپارید، می‌توانید وام طلا دریافت کنید. این وام معمولاً بدون ضامن به متقاضیان ارائه می‌شود و گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که تمایلی به فروش طلا‌های خود ندارند. از مزایای وام طلا می‌توان به نرخ سود پایین آن نیز اشاره کرد. برای دریافت این وام باید در وهله اول اطلاعات مناسبی را در رابطه با این‌که وام با طلا چیست؟ و شرایط و مدارک مورد نیاز آن به دست بیاورید. برای دریافت وام طلا نیاز به زمان و طی کردن مراحل اداری زیادی نیست و در کمترین زمان ممکن می‌توان اقدام به دریافت آن کرد.‍‍

جدید ترین مقالات